Psichologas

Psichologinės pagalbos tikslas ir uždaviniai – padėti mokiniui atgauti gebėjimą gyventi ir mokytis, spręsti psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, stiprinti gebėjimą bendrauti, padėti kurti palankias psichologines sąlygas ugdymo(si) procese.

Psichologas mokykloje:

  • Konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus) bei mokytojus mokymosi, emocinių, elgesio bei bendravimo su bendraamžiais ar mokytojais šių problemų sprendimo klausimais;
  • Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
  • Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
  • Įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas;
  • Atlieka aktualius mokykloje psichologinius tyrimus atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės poreikius bei teikia rekomendacijas pagal gautas tyrimų išvadas;
  • Kuria ir įgyvendina pradinėje mokykloje psichologinių sunkumų prevencines programas, padedančias išvengti asmenybės ir ugdymosi problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių problemų turinčius mokinius;
  • Bendradarbiauja su tėvais (globėjais), mokytojais, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu susijusiais asmenimis, siekiant padėti vaikams, turintiems psichologinių sunkumų.

Kada kreiptis į mokyklos psichologą?

  • Kai mokinys jaučiasi vienišas, nepritampantis prie aplinkos, nepasitikintis savimi;
  • Turi mokymosi sunkumų;
  • Jį kamuoja nerimas, prislėgta nuotaika;
  • Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais), patiria patyčias, smurtą;
  • Patiria gyvenimo pokyčius, kuriuos gali būti sunku įveikti (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimas, tėvų skyrybos, artimojo netektis, kito vaiko šeimoje atsiradimas ir kt.);

Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:

  • mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (tėvų raštiškas sutikimas dėl psichologinės pagalbos teikimo reikalingas mokiniams iki 16 metų);
  • į psichologą kreipiasi mokinio tėvai (globėjai);
  • kreipiasi mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų) sutikimą.
Psichologės  2022–2023 m. m. konsultacijų laikas
Savaitės diena
Mokinių, tėvų, pedagogų, klasės auklėtojų ir kitų
specialistų konsultavimas mokykloje
Pirmadienis
13.00– 16.36 val.
Antradienis
13.00– 16.36 val.
Trečiadienis
13.00– 16.36 val.
Ketvirtadienis
13.00– 16.36 val.
Penktadienis
Susisiekti su specialistu galite per el. dienyną ar el. paštu: natalijabarisauskiene@gmail.com

Rekomenduojama literatūra tėveliams:

  • Faber, E. Mazlich (1999). Kaip kalbėti, kad vaikai galėtų mokytis – namie ir mokykloje. Kaunas, „Gardenija“.
  • Kurienė (2016). Kaip užauginti žmogų. Mintys iš vaikų psichologo smėlio dėžės. Vilnius, Alma littera.
  • Miller (2010). Gabaus vaiko drama ir tikrosios savasties paieška. Vilnius, Vaga.
  • Cameron, E. Lively (2015). Kaip ugdyti vaikų kūrybingumą. Vilnius, Alma littera.
  • Gray (2012).Vaikai kilę iš dangaus. Pozityvūs vaikų auklėjimo metodai. Vilnius, Alma littera.
  • W. James, R. Friedman, dr. L. Landon Matthews (2009). Kai sielvartauja vaikai. Vilnius, Tyto alba.
  • Deny (2011). Tėvų autoritetas. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Deny (2012). Kaip sklandžiai mokytis: įveikime mokymosi sunkumus. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Molicka (2007). Terapinės pasakos. Vilnius, Vaga.

Naudingos nuorodos tėvams:

Naudingos nuorodos mokytojams: