Psichologas

Psichologinės pagalbos tikslas ir uždaviniai – padėti mokiniui atgauti gebėjimą gyventi ir mokytis, spręsti psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, stiprinti gebėjimą bendrauti, padėti kurti palankias psichologines sąlygas ugdymo(si) procese.

Psichologas mokykloje:

  • Konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus) bei mokytojus mokymosi, emocinių, elgesio bei bendravimo su bendraamžiais ar mokytojais šių problemų sprendimo klausimais;
  • Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
  • Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
  • Įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas;
  • Atlieka aktualius mokykloje psichologinius tyrimus atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės poreikius bei teikia rekomendacijas pagal gautas tyrimų išvadas;
  • Kuria ir įgyvendina pradinėje mokykloje psichologinių sunkumų prevencines programas, padedančias išvengti asmenybės ir ugdymosi problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių problemų turinčius mokinius;
  • Bendradarbiauja su tėvais (globėjais), mokytojais, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu susijusiais asmenimis, siekiant padėti vaikams, turintiems psichologinių sunkumų.

Kada kreiptis į mokyklos psichologą?

  • Kai mokinys jaučiasi vienišas, nepritampantis prie aplinkos, nepasitikintis savimi;
  • Turi mokymosi sunkumų;
  • Jį kamuoja nerimas, prislėgta nuotaika;
  • Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais), patiria patyčias, smurtą;
  • Patiria gyvenimo pokyčius, kuriuos gali būti sunku įveikti (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimas, tėvų skyrybos, artimojo netektis, kito vaiko šeimoje atsiradimas ir kt.);

Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:

  • mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (tėvų raštiškas sutikimas dėl psichologinės pagalbos teikimo reikalingas mokiniams iki 16 metų);
  • į psichologą kreipiasi mokinio tėvai (globėjai);
  • kreipiasi mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų) sutikimą.
Susisiekti su specialistu galite per el. dienyną ar el. paštu: natalijabarisauskiene@gmail.com

Rekomenduojama literatūra tėveliams:

  • Faber, E. Mazlich (1999). Kaip kalbėti, kad vaikai galėtų mokytis – namie ir mokykloje. Kaunas, „Gardenija“.
  • Kurienė (2016). Kaip užauginti žmogų. Mintys iš vaikų psichologo smėlio dėžės. Vilnius, Alma littera.
  • Miller (2010). Gabaus vaiko drama ir tikrosios savasties paieška. Vilnius, Vaga.
  • Cameron, E. Lively (2015). Kaip ugdyti vaikų kūrybingumą. Vilnius, Alma littera.
  • Gray (2012).Vaikai kilę iš dangaus. Pozityvūs vaikų auklėjimo metodai. Vilnius, Alma littera.
  • W. James, R. Friedman, dr. L. Landon Matthews (2009). Kai sielvartauja vaikai. Vilnius, Tyto alba.
  • Deny (2011). Tėvų autoritetas. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Deny (2012). Kaip sklandžiai mokytis: įveikime mokymosi sunkumus. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
  • Molicka (2007). Terapinės pasakos. Vilnius, Vaga.

Naudingos nuorodos tėvams:

Naudingos nuorodos mokytojams: