Psichologinės pagalbos tikslas ir uždaviniai – padėti mokiniui atgauti gebėjimą gyventi ir mokytis, spręsti psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas, stiprinti gebėjimą bendrauti, padėti kurti palankias psichologines sąlygas ugdymo(si) procese.
Psichologas mokykloje:
- Konsultuoja mokinius, jų tėvus (globėjus) bei mokytojus mokymosi, emocinių, elgesio bei bendravimo su bendraamžiais ar mokytojais šių problemų sprendimo klausimais;
- Rengia individualias rekomendacijas mokinio psichologinėms, asmenybės ir ugdymosi problemoms spręsti;
- Šviečia mokyklos bendruomenę vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;
- Įvertina mokinio galias ir sunkumus, raidos ypatumus, psichologines, asmenybės ir ugdymosi problemas;
- Atlieka aktualius mokykloje psichologinius tyrimus atsižvelgdama į mokyklos bendruomenės poreikius bei teikia rekomendacijas pagal gautas tyrimų išvadas;
- Kuria ir įgyvendina pradinėje mokykloje psichologinių sunkumų prevencines programas, padedančias išvengti asmenybės ir ugdymosi problemų bei veiksmingiau ugdyti tokių problemų turinčius mokinius;
- Bendradarbiauja su tėvais (globėjais), mokytojais, logopedu, socialiniu pedagogu ir kitais su mokiniu susijusiais asmenimis, siekiant padėti vaikams, turintiems psichologinių sunkumų.
Kada kreiptis į mokyklos psichologą?
- Kai mokinys jaučiasi vienišas, nepritampantis prie aplinkos, nepasitikintis savimi;
- Turi mokymosi sunkumų;
- Jį kamuoja nerimas, prislėgta nuotaika;
- Turi bendravimo problemų (su bendraamžiais, mokytojais, tėvais), patiria patyčias, smurtą;
- Patiria gyvenimo pokyčius, kuriuos gali būti sunku įveikti (gyvenamosios vietos, mokyklos keitimas, tėvų skyrybos, artimojo netektis, kito vaiko šeimoje atsiradimas ir kt.);
Psichologinė pagalba mokykloje teikiama, kai:
- mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai (tėvų raštiškas sutikimas dėl psichologinės pagalbos teikimo reikalingas mokiniams iki 16 metų);
- į psichologą kreipiasi mokinio tėvai (globėjai);
- kreipiasi mokytojai, gavę mokinio tėvų (globėjų) sutikimą.
Psichologės 2022–2023 m. m. konsultacijų laikas
Savaitės diena | specialistų konsultavimas mokykloje |
---|---|
Pirmadienis | |
Antradienis | |
Trečiadienis | |
Ketvirtadienis | |
Penktadienis |
Susisiekti su specialistu galite per el. dienyną ar el. paštu: natalijabarisauskiene@gmail.com
Rekomenduojama literatūra tėveliams:
- Faber, E. Mazlich (1999). Kaip kalbėti, kad vaikai galėtų mokytis – namie ir mokykloje. Kaunas, „Gardenija“.
- Kurienė (2016). Kaip užauginti žmogų. Mintys iš vaikų psichologo smėlio dėžės. Vilnius, Alma littera.
- Miller (2010). Gabaus vaiko drama ir tikrosios savasties paieška. Vilnius, Vaga.
- Cameron, E. Lively (2015). Kaip ugdyti vaikų kūrybingumą. Vilnius, Alma littera.
- Gray (2012).Vaikai kilę iš dangaus. Pozityvūs vaikų auklėjimo metodai. Vilnius, Alma littera.
- W. James, R. Friedman, dr. L. Landon Matthews (2009). Kai sielvartauja vaikai. Vilnius, Tyto alba.
- Deny (2011). Tėvų autoritetas. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
- Deny (2012). Kaip sklandžiai mokytis: įveikime mokymosi sunkumus. Vilnius, Baltų lankų leidyba.
- Molicka (2007). Terapinės pasakos. Vilnius, Vaga.
Naudingos nuorodos tėvams:
- Apie pasiruošimą eiti į mokyklą: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-08-27-ruosiames-i-mokykla-be-baimes/45237.
- Apie pagalbą vaikui mokantis reikšti pyktį: http://www.bernardinai.lt/straipsnis/2014-01-21-vytis-valantinas-vaikas-mokosi-pykti/112881.
- Apie animacijos poveikį vaikams: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/animacija-vaikams-pliusai-ir-minusai/13866.
- Apie tėvų teigiamą pavyzdį vaikams: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/-ko-ir-kaip-vaikai-mokosi-is-musu/12474.
- Apie vaikų gebėjimą suprasti kitų emocijas: http://www.ikimokyklinis.lt/index.php/straipsniai/teveliams/apie-vaiku-empatija-gebejima-suprasti-kitu-emocijas/13255.
Naudingos nuorodos mokytojams:
- Specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro internetinė svetainė – http://www.sppc.lt.
- Apie mokytojų patiriamą stresą: http://www.biblioteka.vpu.lt/pedagogika/PDF/2006/84/bl48-52.pdf